Celem kampanii społecznej Ogólnopolskiego Centrum Medycznego jest edukowanie społeczeństwa 50+ jak istotna jest profilaktyka zdrowia.

Jak ogromne ma ona znaczenie w codziennym, zdrowym trybie życia osób dojrzałych. Jak ważna jest odpowiednia dieta, aktywność fizyczna i cykliczne poddawanie się badaniom, niwelowanie stresu.

Grupa docelowa kampanii – osoby 50+:

Społeczeństwo się starzeje. Z roku na rok przyrost naturalny na świecie, a co za tym idzie również w Polsce się zmniejsza. Przybywa osób starszych. Osoby po 50-tym roku życia wchodzą w wiek zwiększonego ryzyka chorób cywilizacyjnych. Dlatego w ich przypadku wykonywanie regularnych badań profilaktycznych m.in. w kierunku cukrzycy, osteoporozy, nadciśnienia czy nowotworu piersi lub prostaty, jest niezwykle istotne.

Pacjenci przychodzą do lekarza najczęściej wtedy, gdy coś już rzeczywiście im dolega. Często Pacjenci zmagają się z bólem kilka tygodni licząc na to, że w końcu ból ustąpi. Kiedy decydują się na konsultację, choroba jest już często w zaawansowanym stadium.

Dlatego jak najwcześniej należy podejmować wszelkie działania zmierzające do edukacji osób związanych z dbaniem o zdrowie własne jak i najbliższych. Nie da się tego zrealizować bez odpowiedniej wiedzy na temat profilaktyki zdrowia:

• W jaki sposób dbać o zdrowie;
• Jakie zagrożenia mogą wynikać z powodu braku podejmowania badań cyklicznych;
• Złego odżywiania;
• Braku aktywności fizycznej;
• Bagatelizowania pierwszych objawów choroby, itp.

Formuła kampanii będzie nowoczesna i w łatwy sposób przyswajalna. Będzie bazować na znanym i wykorzystywanym już wcześniej przekazie poprzez papierowe tablice trzymane przez Ambasadorów kampanii. Cały projekt zakłada kampanię internetową.

Nagrane zostaną krótkie filmy, które w dwóch odsłonach będą przedstawiały kampanię społeczną.